vineri, 18 ianuarie 2013

Sarpele

SARPELE

Mişcările, ce largi pe pietrele uscate,
Le ştii de la cadâne din ţări îndepărtate,
Coniacul îţi înmoaie mirosul decadent
Alături de şofranul adus din Orient.

Cum ti-a pierit culoarea de la arsenic...
Iar solzii de pe spate, dispuşi în mozaic,
Reflectă vag lumina pe care nu o prinzi -
Se pierde dispersată în jocuri de oglinzi.

Privirea? De femeie ce trage din ţigară;
Ma cerţi cu rugăminţi - ai vrea sa ieşi afară,
Dar pentru ce? Să umbli în noapte după mine?
Să-mi numeri paşii ziua pe străzile străine…?

Degeaba - nu mai ai nici mâini şi nici picioare,
Ce mi-ai mai scotoci acum prin buzunare…!
Crezând ca ai să afli la mine vreun răspuns
M-ai ocărat întruna şi părul ţi l-ai smuls…

De nu mă crezi pe mine când spun că nu-l mai ai,
Priveşte-te lipsită de părul tău bălai!
Priveşte-te reptilă, mai ştii… adeseori,
Târându-te pe jos te prefăceai că mori?

Răspunde-mi din acvariu, te simt cum mă auzi,
Te faci că nu-nţelegi, de asta nu–mi răspunzi;
Aşa mi-e tonul vocii, doar ştii că nu-l ridic,
Ce straniu mi se pare că nu mai spui nimic!

Ce crudă isteria, iar mintea - ce bolnavă
Când singură în suflet ţi-ai picurat otravă,
Şi iată azi, iubito, când clopotele-ţi bat,
Veninul geloziei în ce te-a transformat!
                                           Alina Cristea




4 comentarii: